Allahı kim yarattı ?

Her Şeyi Allah Yarattıysa Allahı kim yarattı ?

İki kavramla bu konuyu daha iyi açıklayacağım . Bu kavramlardan biri zati diğeri arızidir. Zati demek kendisinden olan demektir. Arızi başkasından olan demektir.

Mesela Güneşin ışığı kendisindendir zatidir. Ayın ışığı kendisinden değildir Güneştendir arızidir.

Nehrin üstünde veya camın üstünde yansıyan bir ışık görüyoruz sabahları. Şimdi biri çıkıp dese ki birader sen camın üzerindeki ışık , nehrin üstündeki ışık güneşten yansıyor diyorsun peki güneşteki ışık neyden yansıyor dese gene mantık hatası yapmış olur. Güneşin ışığı kendindendir. Onun ışığı için başkasına gerek yoktur.

Yer ıslanır , evindeki minder ıslanır, defterin ıslanır bu ıslaklık onların kendisinden kaynaklı değildir yani arızidir. Sudan kaynaklanan bir ıslaklıktır. Yani bir su olması lazım . Şimdi biri kalkıp dese ki “yahu sen diyorsun ki her şeydeki ıslaklık sudandır diyorsun peki suyun ıslaklığı nedendir” dese mantıksız bir soru olur. çünkü suyun ıslaklığı zatidir kendisindendir. Dolayısıyla su için suyun ıslaklığı da başka şeydendir hükmünü çıkarmak yanlış olur.

10 Vagonlu bir trende, 10. Vagonu ne çekiyor? 9. Vagon… 5. Vagonu ne çekiyor? 4. Vagon.. 2. Vagonu ne çekiyor? 1. Vagon diyebilirsin. 1. Vagonu da Lokomotif çekiyor.. ama Lokomotifi ne çekiyor ? diye sormak mantık ve muhakemeye uymaz. Çünki Loko (kendi) Motif (hareketli) yani lokomotifin hareket yeteneği/kapasitesi kendindendir…

Allah’ın celle celâlüh hayatı kendine aittir ve hayatı ebedi ve ezelidir.. onun için Allah’tır. Yaratan, yarattıklarına benzemez : Ayet diyor: leyse kemislihi şey…

Hayatı kendindendir. Kainattaki diğer her canlının (melekler, insanlar, cinler, şeytanlar, hayvanlar, bitkiler, ruhaniler) hayatları ise Allah’ın onlara hayatı vermesi/üflemesi iledir…

İşte bütün bunlar gibi kainata bakıyoruz, bütün her şeye bakıyoruz, bunlarda ilim irade kudret yok. Bunların yaratıcısı olarak Allahı aklen görüyoruz ama Allahın varlığı bu kainattaki gibi arızi değildir yani başkasından verilme değildir.
Onun varlığı kendinden, onun için ölüm , doğmak, yaratılmak, başlamak, bu şeyler Allah için geçerli değildir. Bu saydıklarım bu kainat için geçerli olan kavramlardır. Eğer Allah yaratılmış olsaydı öncesi sonrası olsaydı ölüm doğmak gibi durumları olsaydı Yaratıcı olmazdı, Allah olmazdı.

KUR’AN, İHLAS SURESİ bu mevzuda Rabbimizin sıfatlarını en güzel ve açık şekilde beyan ediyor :

Rahmân ve Rahîm olan Allah´ın adıyla
De ki: “O, Allah’tır, bir tektir.” ﴾1﴿
“Allah Samed’dir. (Her şey O’na muhtaçtır, O hiçbir şeye muhtaç değildir.)” ﴾2﴿
Ondan çocuk olmamıştır (Kimsenin babası değildir). Kendisi de doğmamıştır (kimsenin çocuğu değildir, başka bir yaratıcıdan gelme değildir).” ﴾3﴿
“Hiçbir şey O’na denk ve benzer değildir.” (Yarattığı mahluklar gibi ölümlü, fâni, âciz değildir ve o mahlukata Zâtı benzemez)-{4﴿
 
 
 
 

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir