Ali Kemal Pekkendir
İŞ ADAMI, ARAŞTIRMACI YAZAR
Haşir-Ahiret-Cennet-Cehennem
“Kafirlerin sonsuz olarak cehennemde kalmasını âdil bulmadığım icin, Peygamberlere ve Kitablara inanmıyorum” diyor…
SORU : Kafirlerin ebediyen, sonsuza dek cehennem hapsinde kalması, adaletsizlik olduğu için, bunu haber veren Kitablara ve Peygamberlere inanmıyorum. CEVAB : Senin 5 evladın olsa,
Sonsuz Cehennem Hapsi Allah’ın adaletine sığar mı ?
SORU: Bir adam önce imanlı müslüman iken, sonra araştırıyor ve Kuranın Allah kelamı olmadığına kanaat getiriyor.. bu adamın sonsuza dek cehennemde kalması hem adaletsiz, hem
Ruhların Gökler ve Cennette seyahatleri :
RUHLARIN GÖKLER (UZAY) VE CENNET’TE SEYAHATLERİ : …Bir hadîs-i şerifte “Ehl-i Cennet ruhları, berzah âleminde yeşil kuşların cevflerine (içine) girerler ve Cennet’te gezerler” diye işaret
Karanlık (görünmeyen) Evren :
KARANLIK (GÖRÜNMEYEN) EVREN : Gözle veya teleskoplarla görünen Evrenin (Âlem-i Şehadet) Big Bang ile ufak bir çekirdek/noktadan (singularity) 13.77 milyar sene önce yaratıldığı artık Bilim
Madem Allah var ! Elbette Ahiret var !
Bir köy muhtarsız olur mu? Bir iğne ustasız olur mu? Bir harf kâtipsiz olur mu? Madem ki olmaz… Öyleyse ALLAH VARDIR VE EZELİ VE EBEDİ
Arş-ı Azam ve Kainat Ağacı hakkında
Maddi Evrenin en dışında/üstünde Arş-i Azam mevcuttur.. Arş-i Azam ise, Esma-yı Hüsna’nın azami derecede tecelli ettiği yerdir… Arş-ı Azam Cennetin Çatısıdır/tavanıdır. (Hadis-i Şerif) Kainatta hiçbir
Cennete dair 4 Ayet :
Cennet’e dair, Cennet’ten daha güzel, hurilerinden daha latîf, selsebilinden daha tatlı olan beyanat-ı âyât-ı Kur’aniye kimseye söz bırakmamıştır ki, fazla birşey söylensin. Fakat o parlak,
Dinde zorlama yoktur âyeti varsa, mürtedin (islamiyetten çıkanın) cezası niçin ölüm ?
Soru Detayı “Dinde zorlama yoktur. Artık doğrulukla eğrilik birbirinden ayrılmıştır. O halde kim tâğutu reddedip Allah’a inanırsa, kopmayan sağlam kulpa yapışmıştır. Allah işitir ve bilir.”
Dünyadaki kısa toplanmanın gayesi ebedi Ahiret içindir:
Bu hayat ve mevt (ölüm) içinde yuvarlanan, toplanıp dağılan mevcudat içinde başka maksad var. Temsilde kusur yoktur: Şu ahval, taklid ve temsil için teşkil ve
Haşri/Tekrar Dirilişi inkar edenlere YASİN SURESİ cevab veriyor:
TEKRAR DİRİLİŞİ (HAŞRİ) İNKAR EDENLERE “YASİN SURESİ” CEVABI VERİYOR : ﴾77﴿ İnsan kendisini bir nutfeden (sperm ve yumurtadan) yarattığımızı görmez mi? Oysa bak, şimdi o,
Dünya misafirhanesinin gayesi hakkında 9 esas :
Şu misafirhane-i dünyadaki vaziyeti, sarhoş olmadan dikkat etsen; şu dokuz esası anlarsın: Birinci Esas: Anlarsın ki: O han gibi bu dünya dahi kendi için değil.
Öldükten sonra Dirilişin isbatı (Vehbi Karakaş hocamızın izahı):
ÖLDÜKTEN SONRA DİRİLİŞİN İSPATI VE AHİRETE İNANANLAR Geçtiğimiz cumartesi akşam davet edildiğim yerde önüme bir metin koydular: -Hocam, bu akşam sizden bu metnin izahını rica
1.Hakikat: Rab isminin tecellisi ahireti gerektirir :
(HAŞİR VE AHİRETİ İSBAT EDEN) BİRİNCİ HAKİKAT: Bâb-ı rububiyet ve saltanattır ki, ism-i Rabb’in cilvesidir. Hiç mümkün müdür ki: Şe’n-i rububiyet (herşeyin sahibi, Yaratıcısı ve
2.Hakikat: Allah’ın Kerim (nihayetsiz ikram edici) ve Rahim (sonsuz merhamet sahibi) isimleri Haşri ve Ahireti gerektirir:
(HAŞİR VE AHİRETİ İSBAT EDEN) İKİNCİ HAKİKAT: Bâb-ı kerem ve rahmettir ki, Kerim ve Rahîm isminin cilvesidir. Hiç mümkün müdür ki: Gösterdiği âsâr (eserler, nimetler)
3.Hakikat : Allah’in Hakîm (gaye ve maksadlar ile yaratan) ve Âdil (adalet sahibi) isimleri, ahireti gösterir:
HAŞİR VE AHİRETİ İSBAT EDEN ÜÇÜNCÜ HAKİKAT: Bâb-ı hikmet ve adalet olup, ism-i Hakîm ve Âdil’in cilvesidir. Hiç mümkün müdür ki: {(Haşiye): Evet, “Hiç mümkün
4. Hakikat: Allah’in Cevvad (sonsuz cömert) ve Cemil (sonsuz güzel) isimleri ahireti isbat eder :
HAŞİR VE AHİRETİ İSBAT EDEN DÖRDÜNCÜ HAKİKAT : Bab-ı cûd ve cemaldir. (Allah’a ait güzellikler, servet ve cömertlik, bizi Ahiret imanına götüren kapıdır). İsm-i Cevvad
Her baharda bitki ve hayvanları tekrar diriltmesi, insanların haşir ve ahiretini isbat eder:
Makam-ı isbatta binler misallerinden meselâ: فَانْظُرْ اِلٰٓى اٰثَارِ رَحْمَتِ اللّٰهِ كَيْفَ يُحْيِى الْاَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا اِنَّ ذٰلِكَ لَمُحْيِى الْمَوْتٰى وَهُوَ عَلٰى كُلِّ شَيْءٍ قَد۪يرٌ de
Kainatın ve Dünya’nın Gayesi ve Tılsımı-1 :
EVRENİN SIRRI : KAİNATIN TILSIMI BÖLÜM 1/10 : Bu Evren’de gözlerimiz, teleskop, mikroskop ve aklımız ile gözlemliyoruz ki : Bütün varlıkları, Güneşlerden, ağaçlardan Atomlara kadar
Madem Ezeli ve Ebedi bir Allah var, Elbette saltanatının başkenti olan bir Ahiret vardır :
Evet madem ezelî, ebedî bir Allah var; elbette saltanat-ı uluhiyetinin sermedî bir medarı olan âhiret vardır. Ve madem bu kâinatta ve zîhayatta gayet haşmetli ve
Meyveler ve Hafızalar, gelecek Muhasebeyi gösteriyor :
Vücudundan sonra herşeyin sergüzeşt-i hayatı (hayat macerasının) yazıldığına delil ise; âlemde “Kitab-ı Mübin” ve “İmam-ı Mübin”den haber veren bütün Meyveler ve “Levh-i Mahfuz”dan (herşeyin kaydedilip
Meyveler, Cennet Nimetlerinin nümuneleridir :
O meyveler, numunelerdir, tatmaya izin var, tâ asıllarına talip olup müşteri olsun. Yoksa hayvan gibi (şükürsüzce, tefekkürsüzce) yutmaya izin yoktur. Risale-i Nur-Sözler/40 Ve o ağaçtaki
Allah Kainatı ve içindeki herşeyi niçin yarattı ?
kendi sanatını kendisi temaşa etmek ve kendi cemal-i fıtratını kendisi müşahede etmek ve kendi cilve-i esmasının güzelliklerini âyineciklerde kendisi seyretmek isteyen Fâtır-ı Zülcelal’in nazar-ı şuhuduna
Kudret-i ilahiye için ağaç, çiçekler, bahçe, bahar mevsimi, insanların toptan haşri eşittir :
(Allah Celle Celâlühü) Bütün eşyayı (her şeyi), bir tek şey gibi icad eder. Ve madem o kudret-i zâtiyede mertebeler bulunmaz ve zaaf ve noksan olamaz,
Kıyametin Kopması bu kadar kolay:
DÖRDÜNCÜ MES’ELE olan mevt-i dünya (dünyanın ölümü) ve kıyamet kopması ise: Bir anda bir seyyare veya bir kuyruklu yıldızın emr-i Rabbanî ile küremize, misafirhanemize çarpması;
Rekor Fiyata bir Köşk :
Avustralya Sydney kentinde bu ev 200 Milyon dolara satılarak rekor kırmış… Satın alan şahıs/aile belki bir gün belki 50 yıl içinde oturacak… Böyle bir köşkü